Cita-cita & Cinta

Assalamualaikum semua.dah tidur?hehe..
kinah always tiduq lambat sejak kebelakangan ni...(maklumlah,en.somi xdk kt sbelah..hehe)
hm..alang2 dah x leh tido, nak share sikit la momment2 time preggy setahun lepas..

hm..nk start kt mna ye..ok2
first time kinah tau y kinah pregnt, fuh..!
memang x tergambar perasaan,..mestilah gembira kan.. suami isteri mana y xnak ada zuriat lps kawen,,
tp bg kinah,jauh di sudut hati .mula risau,takut malu pon ada tau...yela...kinah time tu 19 tahun,,masih duk study lg...

mak,abah malah mak n pak mertua pon xnmpk kegembiraan di wajah mereka,,xpelah,,
aku masih "berhusnudzhon" dengan mereka,..mungkin mereka hanya risaukan keadaan kinah yang masih study kan..

kinah masih igt..kata mama pada kinah.."habistu,study mamcam mana kalau dah prgnt ?"..

warghh!..mcm nk ngis oo mama ckp cmtu dulu..
kdg bila sendiri,slhkah aku mengandungkan anak yang sah dalam ikatan perkahwinan?knp xde org yang bg semangat..


hasil dari mulut ke mulut,,satu U tahu aku prgnt...ada ramai pensyarah dan kawan y mendoakan juga nmpk kegembiraan di wajh mereka..malah xkurg juga y pandg hina..

kemudian,,dgn semangat yang aku kumpul hasil dari kata2 perangsang dri suami,,
aku nekad, tidak peduli apa yang orang ingin kata,.. malah kehidupan kita bukan bergantung pada kata2 orang..

so..walaupon time tu,kinah prgnt,,kinah masih study dan pada waktu tu,,kinah dah sem 4..lalu,,apa y kinah buat,,?  kinah rancang jadual kelas agr lebih teratur ...mksdnya,,kita nampak apa y kita akan lalui kemudian,,yela kan..dah nk dkt bersalin xkn nk p kelas lg kan..huhu.mau terberanak jugak dlm kelas kang.!

aku pyh utk ddk bersendirian,,yela,,sllu ada ja dgn BFF,..tp bila keputusan aku utk tangguh sem menyebabkan benda y aku xnk tu jd jgk..huhu..
haa,,ni nak share sikit,,buah hati pengarang jantung beta..
"dahulu, aku pernah mengecap manisnya remaja.begitu banyak yang harum cuba mencari ruang buat mengisi remajaku, konon mahu mewangikan taman hati..di antara banyak yang harum, aku terpaksa kuat mujahadah agar wangi yang dipilih tidak buat aku rebah. memang. banyak jadam terpaksa aku telan. tapi kepahitan itulah yang menjadi harga yang berbayar dengan kejayaan hari ini..tiada yang percuma dlm hidup, hatta hendak ke syurga juga perlu berbayarkan pahala bukan.."



2 ulasan:

  1. Huhu.....gmbr dulu je dear..masa dia 4 month xslh...hehe...
    Anyway,tq...salam perkenalan leya... :)

    BalasPadam